lauantai 6. marraskuuta 2021

Vaikuttamisyritykset kannattavat - ainakin joskus

Lapsuuden ja nuoruuden ujoudesta huolimatta minusta tullut melko ahkera kirjoittaja muun muassa yleisönosastoilla. Olen myös ollut suoraan yhteydessä päättäjiin, niin paikallisiin kuin valtakunnan tasolla toimiviin.

Yritykseni vaikuttaa asioihoin ei lopu tähän. Olen kirjoittanut niin Ylen hallituksen / hallintoneuvoston jäsenille sekä yksityisyritysten edustajille - muun muassa PKO:n toimitusjohtajalle. PKO on osuuskunta, mutta käytännössä se toimii kuin yritys konsanaan.

En luettele kaikkia, joihin olen ollut vaikuttamassa - joskus yksin, joskus yhdessä muiden kanssa. Useimmiten niin, että olen ollut rikkana rokassa, kun asioita on mennyt eteenpäin.

Viimeisin "saavutukseni", josta olen ylpeä, on kirjoitukseni 'aluevaalit vai maakuntavaalit'. Kun Karjalainen ei julkaissut sitä, lähetin sen Heiliin ja Viikko Pohjois-Karjalaan.

Jälkimmäisen reaktiota en vielä tiedä, kun en ole ennättänyt käydä kirjaston lukusalissa lehteä lukemassa. Heilin päätoimittaja vastasi, että lehti ei julkaise kirjoitustani. Toimitus oli arvioinut perusteluni kuitenkin niin vahvoiksi, että jatkossa Heili kirjoittaa aluevaaleista, ei maakuntavaaleista.

Ja ihan tiedoksi. En aja mitä tahansa asiaa, vaan vain sellaisia, jotka koen tärkeiksi ja joihin mielestäni pitää tehdä muutos.

Aluevaalit vai maakuntavaalit - kaikilla lienee mielipide asiasta. Kanssani saa olla eri mieltä. Eikä ole pahitteeksi, jos minut haastetaan keskusteluun niin tästä kuin muistakin asioista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti