lauantai 20. marraskuuta 2021

Jäbän jorinat - Hieno iltapäivä

Oltiin tänään emännän kanssa iltapäivällä kyläilemässä. Emäntä ja sen ystävä Mari olivat sopineet tapaamisen Marin kotiin.

Ensin me emännän kanssa tutustuttiin pihapiiriin, joka on iso. Siinä on lähellä isoa tietä metsikkö, jonne sain pissata. Sitten mentiin taloon.

Ensin minun kyllä piti vähän haukkua (lue komentaa) sellaista pientä polkupyörää. Se on Joonan. Pyörä ei totellut minua. Se vain seistä jökötti paikallaan talon vierustalla. Ei tullut leikkimään.

Sitten kuistille tulivat Mari ja Joona. Marin mies ja Joonan isä Ari oli pesemässä autoja. Emäntä luuli, että toinen auto palaa, kun sieltä nousi savua. Ei se mitään savua ollut, vaan vesihöyryä.

Kurjaa, kun emäntä on niin hidas. Minulla oli kiire tervehtimään talon asukkaita. Onneksi se Mari otti ohjat käsiinsä ja vei minut sisälle. Emäntä sai kömpiä kaikessa rauhassa portaat ylös ja tulla sisälle.

Joonaa vähän jännitti, kun minä yritin tutustua siihen. Eikä ihme. Olen minä välillä aika villin oloinen, kun olen niin innokas. Emäntä kertoi Joonalle, miten minua kannattaa komentaa, jos tuntuu siltä.

Minä sähelsin sinne tänne. Emäntääkin jännitti, kun oltiin eka kerran kylässä sisällä. Jos minä vaikka pissaan lattialle. Pyysi se Maria laittamaan sanomalehtiä minua varten, mutta ne olivat sitten väärässä paikassa, kun innostuksissani en niille ennättänyt. Pissi vain tuli. Kukaan ei suuttunut, kiva.

Sitten minä sain lahjoja. Narulelun ja vinkuvan sikapossun. Aika makeeta. Ja sain minä myös hammastikkuja, joitain dentastikkejä tai sinne päin. Ei väliä. Niitä on hyvä järsiä, jotta hampaat pysyvät kunnossa. Kotona tutustuin siihen sikapossuun. Sitäkin piti komentaa, kun en ollut varma, onko se kaveri vai vihollinen. Taitaa olla kaveri.

Taisin minä muuten merkata "oman" reviirini sisällä vielä muutaman kerran. Oli oikeita innostuspissejä. Ei tarvinnut pissiä ulos, kun lähdettiin kotiin. Tosin kotona tuli pihalle piiiitkä pissi. Ei meinannut loppua laisinkaan.

Ja arvatkaam mitä? Kun me lähdettiin kotiin, niin auto oli eripäin kuin mitä emäntä sen jätti. Ei se mitään. Se oli myös pesty! En ollut huomannut, kun emäntä ja Ari olivat sopineet asiasta. Se Ari oli pessyt auton. Kyllä kelpasi puhtaalla autolla ajella. harmi, kuin ei näkynyt muita koira, jotka olisivat voineet olla kateellisia meille.

Emäntä ja minä kiitämme Aria!


Kyllä minä olen nyt niin väsynyt, mutta onnellinen. Pitää nukkua, jotta jaksaa myöhemmin illalla riehua.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti