keskiviikko 10. marraskuuta 2021

Jäbän jorinat - Syntymäpäivä

Minulla on tänään syntymäpäivä. Täytän tasan kymmenen (10) viikkoa. Olen siis kympin pentu. Tämä juhlapäivä sattui hauskasti tälle päivälle: 10.11.2021. Siinä on rytmiikkaa. Nollia, ykkösiä ja kakkosia. Emäntäkin tykkää rytmisistä numeroista.

Kun muutin kotiin, emäntä sanoi, että meillä ei syntymäpäiviä eikä joulua juhlita. Jos jotain juhlitaan, niin satunnaisesti. Kaikki päiväthän on oikeastaan juhlapäiviä, kun meitä on kaksi. Jalkoja on yhteensä kuusi ja käsiä kaksi. Tai tarkemmin: neljä tassua, kaksi jalkaa ja kaksi kättä.

Emäntä taisi huijata. Kun käytiin eilen kaupungissa kaupassa, sillä oli kaksi kassillista tavaraa. Ei se niistä minulle mitään kaivanut. Eikä antanut minunkaan kaivaa.

Tänään se sitten yllätti minut. Mentiin yhdessä sisäkuistille kaivamaan yhtä kassia. Sieltä löytyi miltei neonvihreä narulelu. Toisessa päässä on sellainen tennispallo. Siitä lähtee kieputettu naru. Se tekee lenkin toisessa päässä, niin siitä saa kiinni.

Me leikitään emännän kanssa yhdessä sillä. Emäntä sanoo, että se ei voi kovin paljon villitä minua, kun minusta pitää kasvaa rauhallinen kaveri- ja lukukoira. Ja pah. Se taitaa vain olla laiska. Olen uskovinani sitä.

Saan minä itsekseni sillä villitä itseäni. Emäntä laittaa kyllä lelusta kuvan Jäbän jorinoihin, kunhan saa ensin kiinni minut ja narupallon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti