tiistai 23. marraskuuta 2021

Mitätöintiä

Monet teistä tietävätkin, että annan palautetta paitsi lehtien yleisöosastojen kautta niin myös suoraan palautteen saajalle. Niin kiitosta kuin kritiikkiäkin.

Tänä vuonna olen käynyt sähköpostikeskustelua kahden suuren kanssa. Toinen on suuri kauppaliike ja toinen suuren konsernin suuri vaikuttaja. Keskustelut kävin aivan eriaikaisesti, väliä oli useampi kuukausi.

Molempien tahojen "keskustelukumppanini" oli korkeassa esimiesasemasemassa, anteeksi esihenkilöasemassa, oleva mies, ei kun anteeksi henkilö.

Tässä taannoin tajusin heidän antamiensa vastausten olevan aivan yhdensuuntaiset. Kumpikin vähätteli mielipidettäni eli näin ollen mitätöi sen. Toinen vastasi suunnilleen niin, että ei meille muut ole antaneet tällaista palautetta. Toinen, että olemme kyllä saaneet aivan toisenlaista palautetta.

Minä olin siis väärässä (heidän mielestään). Minulla oli tosin hyvinkin vakuuttavat perustelut palautteelleeni, kritiikille.

Jäin miettimään, että pitääkö olla huolissaan. Näillä miehillä eli henkilöillä on alaisia. Toimivatko he samalla tavalla alaiastensa suhteen kuin minun? Jos näin on, ei ole alaisilla herkkua olla töissä!

Toisaalta vastausten yhteneväisyyttä ei pidä ihmetellä. Ovathan nämä esimiehet, siis esihenkilöt, olleet saman yrityksen palveluksessa. Toinen on vieläkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti