lauantai 12. maaliskuuta 2022

Jäbän jorinat - Tunnustuksia

Minä Jäbä Jäbäräinen haluan tehdä joitakin tunnustuksia. Asiat suorastaan pakahduttavat minua, joten on hyvä päästää ne ulos ja kertoa kaikille. Olen kova poika kiehnäämään. Kiehnään aamulla, päivällä, illalla ja joskus jopa yöllä. 

Aamuisin on hauskaa, kun herättelen emäntääni kiehnäämällä sen vieressä ja päällä. Puksahtelen välillä tuijottamaan sen naamaa, vaikka se yrittääkin piiloutua peiton alle. Minä kyllä löydän sen. Sen perunanenä on helppo huomata.

Yksi mielipuuhistani on kiivetä emännän kyljen päälle. Välillä istun ja välillä seison, milloin takamukseni emännän pään suuntaa, milloin toisinpäin. Heittäydyn sen päälle makaamaan poikittain.

Jos en saa emäntää ylös, näykin sitä peiton läpi: käsivarsi ja sormet ovat hyvin hollillaan. Kun emäntä nousee istumaan sängyn laidalle ja alkaa riisua yösukkiaan, yritän häiritä sitä mahdollisimman paljon. Lopulta saan sen rapsutuksia, jotka tuntuvat oikein ihanilta. Silloin asetun melkein kuperkeikka -asentoon: nostan takapuoleni ylös ja pusken päälläni patjaa vasten.

Ja ihan hiljaa kerron, että olen onnistunut joskus nappaamaan sen yösukat ja viemään lempipaikkaani takaovelle.

Osaan minä kiusatakin. Emäntä syö aamupalaa, ja minä alan haukkua ja komentaa. Olen kyllä saanut omani, mutta emännällä on parempaa tuoksusta päätellen. Sitten saan "rangaistuksen". Emäntä päästää minut pihalle, missä saan meuhkata mielin määrin. Siellä en hauku, paitsi kun näen emännän ikkunasta ja haluan komentaa sitä.

 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti