maanantai 7. maaliskuuta 2022

Etsii, etsii!

Etsii, etsii! Siihen on elämäni mennyt sen jälkeen, kun kotiini muutti 20.10.21 sellainen nelitassuinen olento, jolle annoin nimeksi Jäbä.

Kyse ei suinkaan ole siitä, että minä piilottaisin juttuja ja pyytäisin Jäbää etsimään. Se olen minä, joka etsii.

Joskus hakusessa ovat sukat, joskus kenkä tai muuta vastaavaa. Herätyskelloa olen päässyt etsimään aika usein aamuisin. Herra Jäbäräinen kun haluaa napata sen yöpöydältä, kun olen aamulla vessassa.

Yleensä kaikki kadonneet esineet ja tavarat löytyvät takaovelta. Se tuntuu olevan Jäbän mielipaikka monessa asiassa, kähvellettyjen tavaroiden säilömisessä ja herkkupaloja syötäessä.

On minulta napattu paljon muutakin. Jos kesken aamupalan poistun pöydän äärestä, niin leipäpussi saattaa löytyä takaovelta tyhjänä ja tyytyväinen Jäbä myös. Siis sisäpuolelta.

Tänään aamupalan aikaan Jäbä kunnostautui oikein  kunnolla. Huomasin asian vasta myöhemmin, kun piti ruveta lataamaan puhelinta. Tai niin minä oletan, että se tapahtui aamulla, silloin se tassukas hääräili aika paljon työhuoneessa.

Kello on kohta iltaviisi, ja laturi on edelleen häveissä. Olen lakaissut lattiat huolella: sängyn ja sohvan aluset, lipastojen alta, pöydän ja tuolien alta. Olen kurkkinut työhuoneen hyllyille, josko herra kähveltäjä olisi jollekin niistä piilottanut.

En voi mitenkään ymmärtää, miksi en löydä laturia. Minusta Jäbällä ei ole ollut mahdollisuutta viedä sitä ulos, sillä olen oppinut tarkistamaan, mitä sillä on mukana ulos päästäessäni.

Laturin johto oli muuten siististi työhuoneen lattialla.

Vaikka vähän suututtaa, niin on tässä huvittavaakin. Kun minä kuljeskelen pitkin taloa tutkien, löytyisikö laturi, niin Jäbä kulkee perässä lattiaa haistellen. Kyllä sekin etsii, pikkuinen. Harmi, etten saa otettua kuvaa meistä, majakasta ja perävaunusta.

Kerrankin minä olen se majakka! En aina perävaunu.

Ja vielä tarkennukseksi. Katoamisissa ei ole kysymys vanhenemisestani. En ole piilottanut tai hävittänyt tavaroita. Se on tuo nelitassuinen Jäbä, joka kähveltää ja piilottaa! Uskokaa pois!

No ei auta. Jos en löydä laturia, niin huomenna on lähdettävä kaupunkiin uutta ostamaan. Onneksi johto on tallella, niin saan puhelimen ladattua tietokoneen avulla. Tosin koneen on oltava koko ajan aktiivitilassa, jotta lataus toimii. Käytä, käytä, Partsu, konettasi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti