keskiviikko 23. maaliskuuta 2022

Hyvin varautunut

Voin vain todeta, että olen aika hyvin varautunut moneen asiaan, myös mahdollisiin kriiseihin, mutta en sotaan. Siihen kun yksityishenkilö ei voi varautua ainakaan hyvin.

Minulla on ollut jo yli kymmenen vuoden ajan suositeltu 72 tunnin kotivara ruoan ja veden osalta. Säännöllisin väliajoin olen sitä tyhjentänyt ja samalla täydentänyt. Tämä koskee myös Jäbän tarpeita herkku- ja makupaloja myöten.

Näin hieman vanhemmalla iällä olen huolehtinut, että lääkitys ja lääkevarasto ovat kohdillaan. Aina, kun on mahdollista ostaa reseptilääkkeitä uusi erä, ostan. Yleensä se tarkoittaa, että jäljellä saa olla korkeintaan kahden viikon tarve. En tiedä, muuttuisiko käytäntö, jos tulisi jokin kriisi.

Takkauunin ja runsaan polttopuuvaraston ansiosta en myöskään pääsisi paleltumaan. Uunissa voisin tehdä laatikkoruokia, tosin hieman järjestellen, kun kyse ei ole leivinuunista. Tarvittaessa voisin pistää ulos avotulen, ellei se olisi kiellettyä.

Tänään onnistuin ostamaan myös joditabletteja. Pakkaus oli viimeinen meidän kylän apteekissa. Totesin maksaessani, että toivottavasti nämä ennättävät vanhentua sataan kertaan ennen tarvetta. Farmaseutti naurahti, että niin ne muutkin ostajat ovat todenneet. Nämä joditabletit tulee käyttää viimeistään tammikuussa 2026.

Juu, tietenkin minulla on myös muutama koronatestipaketti, niin tiedän, milloin pysytellä poissa ihmisten ilmoilta.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti