keskiviikko 2. helmikuuta 2022

Jäbän jorinat - Jos et mua huomaa

Emäntäni on edelleen aivan kummallinen. Se ei vain jaksa tai viitsi olla kanssani koko aikaa, kun se on kotona. Eikö se ole koiranomistajan tehtävä viihdyttää koiraansa koko ajan?!?

No, koska emäntäni ei tätä tajua, ymmärrä, niin minulla on keino panna se ymmärtämään. Silloin se kyllä huomaa minut, aivan varmasti. Vinkiksi vain kaikille nelitassuisille, ainakin koirille ja miksei myös kissoille.

Rakas emäntäni. Jos et mua huomaa, ryhdyn nyt ja jatkossa seuraaviin toimenpiteisiin:

1. Hyppään syliisi. Niin paljon kuin vain mahdun. Joko minä olen kasvanut tai sinun sylisi on käynyt pieneksi. Hyppään silti.

2. Jos olet tietokoneella, hyppään syliisi ja päätän mitä katsot tai teet. Helppoa on kone sekottaa. Se taitaa olla aika tyhmä vehje!

3. Jos puhut puhelimeen, alan haukkua ja komennella. Huomaat kyllä minut jotenkin. Jos et muuten, siirryt wc-istuimen kannelle istumaan ja suljet oven perässäsi. Olethan silloin itse itsesi vanki.

4. Jos luet lehtiä puhelimestasi tai lähettelet viestejä muille kaksijalkaisille, pyrin pääsemään puhelimen näytölle ja tekemään omiani. Eivät onnistu sinun tekosesi. Aika usein pääsen, sillä aamuisin sängyssä laiskotellessamme sinut on helppo yllättää!

5. Jos mikään muu ei auta, alan tujottaa sinua joko istuen tai maaten. Ei mene kauaakaan, kun sinä lopulta ymmärrät, että minä olen tärkeä sinulle. Ja taidat olla sinäkin - ainakin minulle.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti