torstai 29. heinäkuuta 2021

Retkikesä

Tämä kesä on ollut otollinen retkeilylle. Oikea retkikesä!

Minä olen retkeillyt lähes joka päivä. Parhimpina päivinä kahdesti, aamulla ja illalla. Enimmäkseen nämä retket ovat suuntautuneet lähimaastoon. Aamuisin etupihan kuistille ja iltaisin takapihan terassille. Näin olen voinut istuskeskella talon varjoisalla puolella.

Nämä(kin) retkeni ovat olleet oikeita retkiä. Minulla on ollut mukana kahvia ja voileipiä, joskus jotain makeaa. Lukemisena maakuntalehti ja Hesari.

Näiden nautintojen lisäksi olen tuoksutellut pihan tuoksuja. Tosin kuiva kesä on tehnyt sen, että tuoksut eivät ole olleet kovin voimakkaita. Olen kuunnellut lintuja, katsellut perhosia, joita on tänä kesänä pihallani tavallista enemmän. Kiitos laiskuuteni, kun en viitsinyt leikata ruohikkoa. On ollut kukkasia myös mehiläisille asti.

Olen minä tehnyt "oikeitakin" retkiä. Eväät ovat olleet silloinkin mukana. Ja kamera.

Saateiden saavuttua on aika hengähtää retkistä ja pistää kotia kuntoon. Nauttia näistä hetkistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti