tiistai 27. lokakuuta 2020

Minusta on tullut rouva

Uskokaa tai älkää, mutta minusta on tullut rouva. Älkää säikähtäkö. En ole solminut avioliittoa, avoliittoa tai rekisteröityä parisuhdetta. Ei laisinkaan sinnepäin!

Minun upea (?) ulkoinen olemukseni on tuonut minulle tämän arvonimen. Ei minua voi tytötellä tai sanoa minulle 'sinä nainen'. Siitä puhumattakaan, että joku puhuttelisi minua 'sinä nuori mies' tai 'herra siellä'. Ei, ei ei!

Kun toinen ihminen kohtaa minut, hän nykyään automaattisesti alkaa teititellä. Ja kutsuu minua rouvaksi: "Rouva on hyvä ja istuu odottamaan, me hoidamme asian". "Tässä rouvalle auton avaimet. Autonne on pesty. Tuulilasin pesuneste on apukuljettajan jalkatilassa".

Mainittakoon, että sain kyseisen pesunesteen Niinivaaran Nesteeltä kaupanpäällisiksi. Omistajan mielestä olin ansainnut sen olemalla uskollinen auton pesettäjä kyseisessä paikassa. Ja miksi en olisi? Saan siellä todella hyvää palvelua.

Miksi ansaitsen rouvittelun? Mikä ulkoisessa olemuksessani on niin upeaa? No, kaikki, jotka ovat nähneet minut, tietävät syyn.

Minulla on aivan upeasti harmaantuneet hiukset. Kiitos geenien! Ja kampaajani on leikannut hiukseni upeasti. Olen arvokkaan oloinen rokki-ihminen. ;) Ihan kampaajani sanoja tässä toistelen.

Nyt jäin miettimään. Toistan sanaa upea eri muodoissaan. Tuli jotenkin dejavuu-tunne. Kuka ihme toisteli yhtä sanaa jatkuvaan? Ai niin. Jyrki Tapani Katainen pääministerinä ollessaan siinä 2011-2014. Ups. Pois Katainen minusta!

Onko vielä muista syitä, miksi ansaitsen rouva-nimityksen? Onhan toki. Kun tukeva olemukseni ilmestyy tilaan mihin tahansa, muuta eivät voi kuin rouvitella. Onneksi sukulaiset, ystävät ja työkaverit eivät ole näin sinisilmäisiä.

Kun vielä kävellessäni arvokkaasti tukeudun tyylikkääseen kävelykeppiin, jonka ostin nettikaupasta, niin arveluille ei jää varaa. Rouva mikä rouva!

PS. Painotan, että en saa mitään palkkioita yrityksiltä, joita kiittelen blogiteksteissäni. Tuskin tietävät blogini olemassaolosta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti