tiistai 20. lokakuuta 2020

Koronaan sairastuminen kuin lottovoitto - ?

Keskustellessani tänään erään sukulaiseni kanssa olin onnellinen, kun istuin autossa, joka ei ollut liikkeessä vaan paikoillaan parkkiruudussa. Hän nimittäin sanoi, että koronaan sairastuminen on lottovoitto!

Onneksi minulla ei myöskään ollut mitään ruokaa tai juomaa suussa, sillä silloin tukehtuminen olisi ollut lähellä.

Sukulaiseni mielestä ihmiset ovat koronan suhteen hysteerisiä. Koronan saa yhtä huonosti kuin lottovoiton. Hänen mielestään nyt(kin) saa elää ihan tavallista elämää. Näin hän sanoi minulle riskiryhmään kuuluvalle. 

Hän kertoi olevansa vain perheensä kanssa. Perhe tarkoittaa aikuisia lapsia ja lastenlapsia. Jokunen lastenlapsista on ihan pieniä ja siksi vaarassa. Minun mielestäni, koska vauvat eivät ehkä kestä koronaa hyvin. Vaikka muutoin nuoret meitä ylempään keski-ikään kuuluvia kestävät taudin paremmin.

Sukulaiseni ei käy "missään". Paitsi on perheensä parissa. Ja käy kaupassa. Ja käy uimahallissa. Kasvomaskeja ei tarvita! Sairastuu vain, jos käy bilettämässä yökerhoissa.

Olen kuitenkin lukenut lehdistä ja kuullut uutisista, että Covid 19 -viruksen aiheuttamaan tautiin on sairastuttu työpaikoilla, järjestöjen tapaamisissa ja ties vaikka missä.

Mikä on yksilöiden vastuu tässä  tilanteessa? Tarvitseeko meidän välittää mistään ja kenestäkään? Minusta kyllä!

Kaikki eivät ole kanssani samaa mieltä, mutta sille minä en voi mitään.

Koronaan sairastuminen on helpompaa kuin lottovoiton saaminen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti