keskiviikko 22. joulukuuta 2021

Aluevaltauksia

Jäbä yrittää olla selvästi pomo meidän kodissamme. Ei vain onnistu. Minä pistän sen ruotuun vähän väliä.

Aluevaltauksia se on tehnyt. En ole niitä vastaan. Kun se haluaa ja pääsee sohvalle, antaa mennä vain. En pahastu. Sen verran huono koiranomistaja olen.

Sänkykin on sitten vallattu. Ensiksi minä otin sen aamuisin vähäksi aikaa viereeni. Se tuntui ja tuntuu niin lämpimältä. Nyt se jo pääsee itsekin kömpimään. Kömpii vielä lähinnä aamuisin.

Se kyllä yrittää vallata minun paikkani. Haluaa nukkua erityisesti tyynylläni. Olen julma emäntä. Minun paikkani on minun paikkani! Jäbä on ihmeissään, kun siirrän sitä toiseen paikkaan. Oliko tässä jokin ongelma?

Jäbän aluevaltaukset ovat pieniä verrattuna suureen maailmaan. Lähimpänä meitä on itänaapurimme Venäjä. Sen johtaja Vladimir Putin on vallannut alueita entisestä Neuvostoliitosta melkoisen paljon.

Se on laitonta ja hävytöntä! Nyt, kun Euroopan unioni on asettamassa pakotteita Venäjää vastaan Ukrainan vuoksi, Putin uhittelee kuin maailmanomistaja. Rautaa rajoille tuntuu olevan hänen mottonsa. Meitä ei saa uhata, mutta me saamme uhata muita.

Ajattelin kirjoittaa herra Putinille kirjeen. Tosin vain tässä blogissani. Jos nousisin häntä vastaan isommasti, saattaisin olla vaarassa, vaikka ihan pieni ihminen, tekijä olenkin. Sen verran arvaamaton tämä itänaapurimme johtaja on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti