tiistai 30. maaliskuuta 2021

Arvaa totuus ja valhe - osa 2 - vastaukset

1. En ole koskaan tavannut Mauno Koivistoa missään tilanteessa. Työskentelin kyllä ulkoministeriössä, mutta kääntäjä-tulkkina minulla ei ollut saumaa presidentin tilaisuuksiin. Siellä tulkkasivat kokeneemmat henkilöt.

2. Olen esiintymyt MTV 3:n aamulähetyksessä. Maikkari kiersi maata ja teki lähetyksiä eri paikkakunnilta. Pohjoiskarjalainen toimittaja Keimo Lehtiniemi seurasi maakuntalehden yleisönosastolla käytyä keskustelua Carelicumin talon siirtymisestä Joensuun omistukseen. Minä kirjoitin ahkerasti ostoa vastaan. Ei auttanut. Aamulähetykseen piti saapua silloisen kulttuuriasioista vastaavan apulaiskaupunginjohtajan Pirkko Kylänpään (sd). Hän jänisti ja lähetti tilalleen kulttuurilautakunnan puheenjohtajan kokoomuslaisen Ulla jotakin. Peittosin hänet tullen mennen. Ainakin puolueettomien silloisen miesystäväni ja kummitustyttöni vanhempien mielestä. Jos olisin epäonnistunut, olisin menettänyt kummitustädin asemani. Olen edelleen samaisen nuoren naisen kummitustäti. :)

3. Olen osallistunun suurlähtettilään itsenäisyyspäivän juhlaan kahdesti: 1989 ja 1990. Työskentelin silloin Moskovassa. Suomen suurlähettiläs kutsui juhlaan kaikkien suomalaisten yritysten ja tahojen edustustojen työntekijät. Olin pukeutunut hienosti molempiin juhliin. Olin hankkinut asianmukaiset vaatteet. Täytyy muuten sanoa, että oli tylsää! Kiitos, ei enää sellaista tylsyyttä!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti