torstai 16. syyskuuta 2021

Muistutuksen teko kannatti

Lähetin sähköpostia Siun soten kirjaamoon laskutukseen liittyen. Olen sopinut, että minulle lähetetään vain e-laskuja. E-laskujen lähettäminen on myös kuntayhtymän ohje siitä, miten ensisijaisesti tulee toimia.

Minulle alkoi tulla paperilaskuja. Soitin laskuissa mainittuun puhelinnumeroon. Työntekijät valittelivat ja pahoittelivat. Sanoivat, että ei me vaan ne muut.

Ketkä muut? Terveyskeskuksen ja hammashoitolan työntekijät olivat kuulemma tulostaneet laskut paperille, joten niitä ei voinut enää lähettää e-laskuna. Vaadin tekemään hyvityslaskun ja lähettämään uuden sähköisenä.

Meinasi olla takkuista koko homma. Jouduin soittelemaan vähän sinne ja tänne. Jopa Meidän talous Oy:öön, joka loppupeleissä hoitaa käytännön laskutuksen. Siellä toimitaan automaattisesti Siun sotelta tulevien tietojen perusteella. Ymmärrettävää.

Kun en päässyt asiassa eteenpäin, lähetin sähköpostin ja pyysin selvitystä. Myöhemmin sain tietää, että asiani käsitellään muistutuksena.

Tämän viikon tiistaina minulle soitettiin kirjaamosta ja kerrottiin, että asiani on käsitelty ja työntekijöiden on todettu toimineen virheellisesti. Asiakasmaksupäällikkö Riitta Manninen-Rouvali oli myös suositellut, että minulle maksetaan pyytämäni korvaukset.

Päätös on tulossa postitse. Kuntayhtymän lakimieheltä Sakari Kelalta tuli aamulla sähköposti, jossa hän pyysi tilinnumeroani. Näin hän saa laitettua maksuun minulle tulevan korvauksen.

Olen tyytyväinen ratkaisuun. Asia ei laajassa mittakaavassa ole suuri, mutta se on periaattellinen, koska olen sopimuksen tehnyt.

Haluan päästä eroon paperilaskuista niin kuin se suinkin on mahdollista. Pankin tiedostoissa ne ovat tallessa, ja jo kirjaantumisen etusivulta näkyy, jos on hyväksymättömiä laskuja. En pääse unohtamaan kuten paperilaskujen kanssa saattaisi käydä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti