perjantai 1. tammikuuta 2021

Merkittävän vuoden kolmanneksi merkittävin päivä

Tänään on vuoden 20201 ensimmäinen päivä, uudenvuodenpäivä. Tämä vuosi on minulle merkittävä, sillä elämässäni kääntyy uusi lehti. Voisi sanoa, että tämä uusi lehti on kolmastoista, kun peilaan elämääni taakse päin.

Miksi tämä päivä on tämän vuoden kolmanneksi merkittävin? 

Tasan kolmen kuukauden kuluttua minulla on viimeinen työpäivä ennen viimeistä vuosilomaa. Ja tasan viiden kuukauden kuluttua minulla on elämäni ensimmäinen eläkepäivä. Ihan itse olen sen ansainnut, niin kuin jokainen, joka eläkkeelle jää.

Tänään tämän vuoden kolmanneksi merkittävimpänä päivänä olen täpinöissäni. Olen innoissani. Odotan jännittyneenä tulevaa.

En ole koskaan pitänyt vuorotteluvapaita tai muita vastaavia, koska en ole ajoissa ymmärtänyt, että niinkin voisi toimia. En ole ollut äitiyslomalla enkä vanhempainvapaalla, kun ei niin jälkeläisiä ole. Koiravauvojen kotiin tullessa lomaa ei myönnetty, vaikka kyselin. :)

Nyt minulla on edessä jotain sellaista, jota en ole sanut maistaa kertaakaan. Aikani on täysin minun hallinnassani. 

Päässäni suorastaan suhisee, kun ajattelen niitä kaikkia mahdollisuuksia, joita on edessäni. Toivottavasti osaan käyttää tämän mahdollisuuden hyvin.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti