maanantai 9. marraskuuta 2020

Raskaana?

Olen ollut viime aikoina huolissani itsestäni. Olenkohan raskaana?

Olen perso suolaisille herkuille. Nyt tämä himo niitä kohtaan on kasvanut. Suorastaan räjähtänyt. Viikonloppuna ostin muun muassa (kolme purkkia!) chipsejä, joita taloudestani ei normaalisti löydy.

Suolakurkkuihin isken hampaani enemmän kuin suurella innolla. Minulle eivät kelpaa mitkään purkissa olevat valmiiksi viipaloidut mukamas suolakurkut, jotka ovat enemmäkin makeita kuin suolaisia.

Kaupan tynnyreistä ammennan kokonaisia kurkkuja. Mieleni tekisi syödä ne siltä seisomalta, mutta pitäähän ne ensin maksaa.

Eikä tässä kaikki. Myös makean nälkä on tullut mukaan kuvioihin. Normaalisti minulla ei ole kotona mitään makeaa. Makeat herkkupalat kuuluvat minulla seurassa nauttimiseen. Työpaikalla, kyläillessä, harrastusten parissa. Ja nykyään yksin kotona koiran kuolatessa vieressä.

Nämä pahkeiset makeat suorastaan hyppäävät ostosteni joukkoon, vaikka en haluaisi. Ostan lakritsia, salmiakkia, suklaata. Melkein ihan mitä vain. Olen ostanut voisilmäpullia, muita pullia, munkkirinkilöitä.

Aloin jo epäillä olevani raskaana. Sitten onneksi järki voitti. Tällä iällä ja hmmm... (en taida paljastaa sen enempää) raskaus on mahdoton.

Hyvä näin. Lapsi parka joutuisi sietämään äkäistä vanhaa akkaa, joka ei välttämättä kestäisi siihen saakka, kunnes hän on täysi-ikäinen. Akka ei kestäisi ehkä ainakaan täysissä ruumiin ja sielun voimissa.

Jos / kun en ole raskaana, mikä ihme minua vaivaa? En osaa sanoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti