lauantai 11. helmikuuta 2023

S-pankin outo käytäntö

Yritin nostaa tänään lähikaupassani S-tililtä rahaa, jotta voin huomenna maksaa Jäbän ulkoiluttajalle tämän viikon työt. Ei onnistunut.

Tarkistin kaupassa olevan päätteen avulla, että tilillä on riittävästi saldoa. Oli. Onnekseni minulla sattui olemaan mukana myös pin-koodi, joten saatoin tarkistaa sen oikeellisuuden. Aivan oikein oli.

Myyjät kaupassa eivät pystyneet selvittämään, mistä siinä oli kyse. Nostoa yrittäessäni tuli tieto, että kortin haltijalla ei ole oikeutta kyseiseen toimintoon.

Pyysin selvittämään asian ja ilmoittamaan minulle viimeistään maanantaina eli ylihuomenna. Jonkin ajan kuluttua myymäläpäällikkö soitti. Hän kertoi, että vastaavia tapauksia on ollut pari aiemminkin. Asiakas ei ole päivittänyt tietojaan. Tällöin S-pankki blokkaa toimintoja yksi kerrallaan.

Olin aivan huuli pyöreänä. Pitäisikö minun tietää, milloin pitää päivittää tietojani? Miksi pankki ei ole asianmukaisesti yhteydessä, jotta se toimisi lain mukaan? Eihän pankki voi noin vain blokata toimintoja ilman, että se ilmoittaa asiakkaalle?

Jätin soittopyynnön. Odotan jännityksellä, mitä pankista vastaavat. Mikä lienee selitys?

Olen pystynyt kartuttamaan bonuksia ostoksistani. Olen pystynyt maksamaan ostoksiani kortillani. Korttini on voimassa tämän vuoden kesäkuuhun asti.

Kun saan pankista puhelun, olen yhteydessä finanssivalvontaan. Mikään selitys ei poista sitä, että pankki on toiminut laittomasti.

Jäbän ulkoiluttaja ei jää vaille palkkiotaan. Ajelin kymmenen kikolmetrin päähän ja nostin summan Ottomatilta toisen, varsinaisen pankkini tililtä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti