maanantai 10. elokuuta 2020

dementiaonline ja muuta

Viimeisen parin vuoden aikana olen löytänyt itsestäni uusia piirteitä. Enkä tarkoita nyt niitä mahtavia naurunryppyjä, joita on kasvoilleni ilmestynyt. Uusilla piirteillä tarkoitan ostoskäyttäytymistäni.

Periaatteessa olen oikeiden kivijalkamyymälöiden ja niiksi itseään kutsuvien paikallisten tavaratalojen kannattaja. Valitettavasti voin vain laulella, että "oi jos voisin, niin mä soisin". Oikeat kivijalkamyymälät ja paikalliset tavaratalot eivät vastaa aina tarpeitani.

Olisi kivaa kierrellä jos missäkin. Rajoitteita vain on. Milloin jalkani ei suostu yhteistyöhön, milloin en vain saa kaupoista itselleni sopivia tuotteita. Ruoat, vessa- ja talouspaperit ja pesuaineet sekä muut vastataavat ostan vielä ihan oikeista kaupoista. Ja aika usein myös kengät.

Monissa muissa tarpeissa olen kääntynyt nettikauppojen puoleen. Olen ostanut netistä erittäin hyvää vain apteekista saatavaa jalkavoidetta, jota myös terveydenhuollon henkilö minulle suositti. Nettiapteekissa hinta samalle tuubille on vajaat viisi euroa, kivijalka-apteekissa lähes 20 euroa. Kannatti ostaa useampi tuubi ja maksaa vielä muutaman euron toimituskulut!

Näin korona-aikaan piti ruveta hankkimaan kasvomaskeja. Omassa apteekissani hinta huimasi päätä. Samoin muissa kaupungin apteekeissa. Marketeista kasvomaskit olivat loppuneet. Siis googlettamaan 'kasvomaskit'.

Monia erilaisia vaihtoehtoja löytyi. Edullisimmat löysin, uskokaa tai älkää, dementiaonline.fi-osoitteesta. Syytä kyseiselle osoitteelle en ymmärrä vieläkään, mutta ehkä sitten joskus. Kun dementia yllättää? Lasku tulee Svea-mammalta eli Svea-bankilta. Toivottavasti vain kerran. Jotta en sitten dementian yllättämänä maksa maskeja useaan kertaan.

Olen minä ostanut jo paljon muutakin nettikaupoista. Ihmepillereitä, jotka vievät kivun lihaksista ja nivelistä. Ystävät ja tuttavat olen saanut mukaan tähän. Toimin ihmepilleridiilerinä. Olen ostanut päällystakkeja, kun kivijalkakaupoista ei löydy riittävän mahtavia (lue: isoja). Kenkiä ja niihin liukuesteitä.

Nyt suunnittelen hankkivani netistä hieromalaitteen. Aijai, aijai! Ei mitään likaista mielikuvitusta, hyvät lukijani! Kyse ei ole hieromasauvasta vaan hieromalaitteesta. Hierontaosa on noin kämmenen kokoinen. Siinä on infrapunaosa, nystyräosa ja vähän tasaisempi osa. On varsi, jonka saa irroitettua. Varrellisena selkä, hartiat, pohkeet saavat hyvää kyytiä. Varrettomana se sopii hyvin esimerkiksi reisien hierontaan.

Minulla on jo ollut samanlainen, mutta nyt se on elänyt loppuun saakka. Vanhin siskoni osti sen minulle isosta automarketista, kun itse vihaan automarketteja enkä suostu niihin menemään. Tietysti maksoin summan siskolleni etukäteen. Ja hakiessani laitteen käväisin samalla kylässä. Koska en enää muualta sitä löytänyt, ostan se netistä. En kuitenkaan mistään dementiasellaisessta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti