maanantai 13. heinäkuuta 2020

Minä ja Jussi Halla-aho

Äkkiseltään voisi luulla, että minulla ja Jussi Halla-aholla ei ole mitään yhteistä. Eipä juuri olekaan. Meitä yhdistävä tekijä on se, että näemme asiat aivan eri tavalla. Tosin Halla-aho ei sitä tiedä, koska ei tiedä olemassaoloanikaan. Näin uskon.

Taivahan tosi on, että en ole kannattanut enkä kannata persuja. Sen verran vieras heidän maailmansa ja maailmankatsomuksensa minulle on.

Päivänä muutamana yllätyin, kun huomasin olevani samaa mieltä Halla-ahon kanssa, kun häntä haastateltiin televisoon, jollekin kanavalle. Mille, en muista eikä sillä ole väliä. Todennäköisesti sekä Ylelle että MTV:lle.

Jussi Halla-aho lausahti jotain, joka sai minut höristämään (pieniä, sieviä) korviani. Hän totesi, että Kokoomuksen muuttunut linja ansiosidonnaisen työttömyysturvan ulottamisesta myös niihin, jotka eivät ole ammattiliittojen jäseniä, on pyrkimys vähentää työntekijöiden järjestäytyneisyyttä. Ja sitä kautta vesittää ammattiliittojen vahvuutta (minun tulkintani).

Tähän se minun ja Jussi Halla-ahon yhteinen näkemys sitten päättyykin. Halla-ahon osalta loppu on pelkkää persuilua, johon en samaistu millään tavalla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti